פרס דן דוד לשנת 2021 יעניק 3 מיליון דולר בתחומי הרפואה ובריאות הציבור

הפרס היוקרתי יתמקד בשלושה תחומים מרכזיים בעלי תהודה עולמית ייחודית הנוגעים למגפת הקורונה ולמאמצים למלחמה במחלה

02 אוגוסט 2020

הפרס הבינלאומי היוקרתי הכריז על תחומי הענקת הפרס לשנת 2021. על רקע מגפת הקורונה, מועצת המנהלים של הפרס החליטה למקד השנה את בחירת התחומים של הפרס במחקרים פורצי דרך בעלי זיקה לתחומי הרפואה ובריאות הציבור: היסטוריה של בריאות ורפואה, בריאות הציבור ורפואה מולקולרית.

 

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, יו"ר מועצת המנהלים של הפרס, אמר: "מגפת הקורונה משפיעה בצורה דרמטית על כלל תחומי החיים בארץ ובעולם, ועל כן החלטנו כי שלושת התחומים של הפרס יהיו בעלי זיקה למגפה, אך לא יוגבלו לחיפוש אחר התרופה או החיסון למחלה".

 

פרס דן דוד הבינלאומי, הפועל באוניברסיטת תל אביב, הושק בשנת 2001 ע"י איש העסקים והפילנתרופ דן דוד ז"ל, ומעניק מדי שנה שלושה פרסים בני מיליון דולר כל אחד. שלושת הפרסים מוענקים בתחומים משתנים עבור הישגים יוצאי דופן ותגליות ייחודיות בתחומים המייצגים את העבר, ההווה והעתיד.

 

בקטגוריית ה"עבר" הפרס יוענק לאדם או לארגון יוצאי דופן על תרומה פורצת דרך בעלת השפעה מתמשכת בתחום ההיסטוריה של בריאות ורפואה. קטגוריית ה"הווה" תתמקד באדם או בארגון בעלי פיתוחים חלוציים ובולטים בתחום בריאות הציבור – תחום שרוב הפרסים בעולם פוסחים עליו. הפרס בתחום ה"עתיד" יוענק לאדם או לארגון שלהם תרומה יוצאת דופן מתמשכת לתחום הרפואה המולקולרית, המשתנה בקצב מסחרר. זהו תחום שבו פיענוח המנגנונים המולקולריים של מחלה יכול להאיץ פיתוח של כלים חדשים למניעה, לאבחון ולריפוי. 

 

בתוך כך, יצוין, כי המגפה לא פסחה גם על הענקת הפרס לשנת 2020, אשר הוענק בתחומי שימור ותחיה תרבותית, שוויון מגדרי ובינה מלאכותית. טקס הענקת הפרס המסורתי בוטל, בפעם הראשונה מאז השקתו, משום שנבצר מזוכי הפרס מהודו, מברזיל, מארה"ב, מבריטניה ומישראל להגיע לתל אביב ולקבל את הפרס באופן אישי.

 

בין זוכי הפרס בשנים קודמות הם הסופרים מרגרט אטווד ועמוס עוז, סגן הנשיא ארה"ב לשעבר אל גור וראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, הצ'לן יו-יו מה, המנצח זובין מהטה, הכלכלנית וזוכת פרס הנובל אסתר דופלו, הגנטיקאית מרי-קלייר קינג, והקולנוענים ג'ואל ואית'ן כהן.

 

הציבור מוזמן להציע מועמדים לפרס באתר הפרס www.dandavidprize.org עד ה-30 בנובמבר. ניתן למצוא באתר גם פרטים נוספים על התחומים, שבהם מוענק הפרס השנה, לצד הנחיות להגשת המלצות. כמו כן, ניתן ליצור קשר עם משרדי פרס דן דוד בדוא"ל ddprize@tauex.tau.ac.il או בטלפונים: 03-6406614/5.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>