הן משלנו: אבירות היזמות של 2022

בוגרות האקסלרטור של מרכז היזמות באוניברסיטת תל אביב זכו באות האבירות של מרכז פרס לשלום ולחדשנות

08 מרץ 2022
אמירה ג'בר קאסם וחני סבג הקימו יחד את JOB360 - מיזם משותף לחברה הערבית והחרדית לשיפור מיומנויות תעסוקה בקרב דורשי עבודה

לכבוד יום הנשים הבינלאומי 2022, מוענק, זו הפעם השנייה, אות האבירוֹת של מרכז פרס לשלום ולחדשנות שמוענק לנשים משפיעות, אשר בפעילותן מעוררות השראה ופורצות דרך עבור נערות ונשים אחרות. האבירות נבחרות על ידי ועדה אקסלוסיבית המורכבת ממנהלים ומנהלות בכירות בתעשייה הישראלית על-פי הקריטריונים הבאים:

  • אבירוֹת פורצות דרך מהארץ ומהעולם
  • אבירוֹת אשר פותחות דלתות ויוצרות הזדמנויות לנשים אחרות ותורמות למען שוויון מגדרי, גיוון והכללה
  • אבירוֹת שהן דוגמה, מופת ומודל לחיקוי לנערות ונשים אחרות ברחבי תבל
  • אבירוֹת אשר פועלות למען עולם טוב יותר

 

השנה זכו באות אמירה ג'בר קאסם וחני סבג, על המיזם שהקימו - JOB360. שתיהן בוגרות של תוכנית האקסלרטור היהודי-ערבי jumpTAU, של מרכז היזמות באוניברסיטת תל אביב. תוכנית האצת המיזמים, מהמובילות בישראל, נמשכת ארבעה חודשים ונפרשת על פני 13 סדנאות עומק בנות שבע שעות כל אחת. צוותי המיזמים, המורכבים מסטודנטים יהודים וערבים, עובדים בתקופה זו בליווי מנטורים – מנכ"לים ואנשי עסקים מהבכירים בישראל – על פיתוח המיזם והבאתו למצב שהוא מוכן להצגה בפני משקיעים. בוגרות ובוגרי שני המחזורים הראשונים של התוכנית גייסו כבר מעל 130 מיליון דולר למיזמיהם, והם מתקדמים בבניית החברה.

 

"עבודה בצוותים מעורבים של סטודנטים יהודים וערבים תורמת רבות לגיבוש הפתרונות ולתהליך התאמתם לצרכי השוק", אומר יאיר סאקוב, מייסד וראש מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב. "כאשר יזמים מרקעים ומתרבויות שונות עובדים יחד באווירה כה אינטנסיבית ותובענית, הדעות הקדומות נופלות, וכל אחד רואה ומתחבר לאדם שמולו. מעבר למערכות היחסים המיוחדות הנוצרות, המבט הרב תרבותי מאפשר לדייק את המוצרים ולפתוח שווקים חדשים. JOB360 הוא דוגמא מרגשת להצלחה זו.".

 

להעצים את כוח העבודה בחברה הערבית והחרדית

JOB הוא מיזם משותף לחברה הערבית והחרדית לשיפור מיומנויות תעסוקה בקרב דורשי עבודה. JOB360 היא פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת לדורש העבודה להתנסות בתרחישים מגוונים מעולם העבודה ובאמצעות אימון סימולטיבי לשפר את ה-SOFT SKILLS, במטרה להשתלב בעולם העבודה ולהתמיד בו.

 

הפלטפורמה הופכת את הדרך לעולם העבודה למהירה יותר באמצעות אימון במערכת המאפשרת התנסות בסימולציות אמיתיות מעולם העבודה, בתהליך אינטנסיבי המשפר את היכולות של המתאמן ומחזק את תחושת המסוגלות התעסוקתית שלו.

 

אמירה ג'בר קאסם, מייסדת שותפה ומנכ"לית מיזם JOB360, מאמינה שלכל אדם יש פוטנציאל, רק צריך לתת הזדמנות ולאפשר מרחב תומך ומכיל. היא ילידת 1987, במקור מכפר אבו גוש, גרה כיום עם משפחתה בנצרת, אמא לשני ילדים. בוגרת תואר שני בניהול מלכ"רים באוניברסיטה העברית בירושלים. לאמירה ניסיון של מעל שבע שנים בתחום התעסוקה, ההדרכה ופיתוח הידע. כיום היא מייעצת לתוכניות ממשלתיות להטמעת כלים ופרויקטים חדשניים בדגש על טכנולוגיה בקרב החברה הערבית. יזמה וניהלה פרויקטים כמו "שגרירים דיגיטליים" - תוכנית להנגשת השירותים הממשלתים המקוונים, תוכנית "מדברות" לחיבור בין נשים יהודיות וערביות לתרגול השפה העברית, ולאחרונה, תכנית "step up" לפיתוח כישורים בקרב עובדי רשויות מקומיות.

 

חני סבג, מייסדת ומנכ"לית שותפה ב- JOB360, מאמינה בלעשות טוב בלי לוותר על ערכים, רואה באתגרים הזדמנויות שאסור להחמיץ. אוהבת ללמוד, ללמד, לשמור, לעשות ובעיקר לקיים. ילידת 1982, נשואה ואמא לשלושה ילדים, מתגוררת בבני ברק וחברה בצוות ניהול של מרכז תעסוקה במוסד "אור החיים". עוסקת מעל 15 שנה בתחום החינוך והתעסוקה. כרכזת פדגוגית ברשת החינוך "בני יוסף", הניעה תהליכים משמעותיים לשילוב תקשוב וטכנולוגיות בלמידה.

 

חזון המיזם שלהן הוא להעצים את כוח העבודה בחברה הערבית והחרדית, להעניק כלים חיוניים לחיפוש ומציאת עבודה ולהנגיש קריירות המאפשרות פרנסה מכובדת ובטוחה, תוך חתירה לצמצום הפערים החברתיים והכלכליים בשוק התעסוקה בישראל. המיזם הצליח לגייס מענק לפיתוח טכנולוגי ופיתוח תוכן ממיזם "מדינה למופת" ותוכנית ה"כוורת".

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>